فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

 

 

اخذ مجوز طرح تقرب پرواز و نفوذ به خاک عراق، نصب و راه‌اندازی دستگاه DME/DVOR و افتتاح فاز دوم پروژه دوربین‌های مداربسته، سه پروژه مهم فرودگاه آبادان بودند که در سال 91 محقق شدند.
 به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان «محمدرضا رضایی»؛ مدیر این فرودگاه، ضمن اشاره به طرح‌های فوق و عملکرد مثبت اداره عملیات هوانوردی فرودگاه آبادان در سال 91 گفت: این اداره در واحدهای مختلف مراقبت پرواز، الکترونیک هواپیمائی، شبکه پیام‌های هوانوردی و واحد ایمنی و آتش نشانی پروژه‌های مهم و اساسی‌ای را در سال 91 آغاز و به نتیجه رساند.

وی با تاکید بر جایگاه اداره عملیات هوانوردی در فرودگاه‌ها افزود: در حوزه مراقبت پرواز پروژه‌هایی نظیر عملیاتی شدن طرح‌های جدید تقرب مبتنی بر سامانه DVOR، تهیه پیش‌نویس نظام‌نامه فرودگاهی، نصب و راه‌اندازی چراغ بیکن فرودگاه، برگزاری بیش از 972 ساعت دوره آموزشی تخصصی، انجام موفقیت‌آمیز ممیزی سازمان هواپیمایی، انجام مراحل اولیه نصب علائم راهنمای سطوح پروازی به انجام رسیده است.
رضایی مهمترین عملکرد واحد مهندسی الکترونیک را نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری DME/DVOR دانست و ادامه داد: از دیگر پروژه‌های صورت گرفته در این واحد می‌توان به راه‌اندازی فاز دوم دوربین‌های مداربسته، نصب و راه‌اندازی فیبر نوری و سیستم‌های اعلان حریق جهت سایتDVOR، اتاق تجهیزات و برج مراقبت پرواز، دریافت اطلاعات رادار AMD بر روی بستر MPLS، تجهیز کلیه واحدهای عملیاتی به دستگاه بی‌سیم AM اشاره کرد.
مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به مبادله بیش از 743 هزار پیام هوانوردی از شبکه پیام‌های هوانوردی فرودگاه در سال 91 خاطرنشان کرد: در حوزه شبکه پیام‌های هوانوردی مسیر رو به رشدی را طی کردیم که می‌توان به دستاوردهایی نظیر نصب دکل مخابراتی جدید رادیویی، تغییر مدار ارتباطی بین شبکه پیام‌های هوانوردی و برج مراقبت پرواز از حالت تلکسی به شبکه LAN، ارتقا ویندوز Server 2000 به Server 2003 اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال 91 در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی موفق به کسب عنوان فرودگاه برتر شدیم و موفقیت‌هایی هم در این بخش به ثبت رسید، گفت: تحویل خودرو سوزوکی(ویتارا) جهت انجام امور مارشالری، ایجاد واحد مدیریت اپرون، تعمیرات اساسی گیربکس خودرو آذر 4 در ایستگاه ایمنی‌زمینی، تجهیز خودرو آذر 3 به تجهیزات امداد و نجات، اعزام 24 نفر از پرسنل جهت تامین نیروی فرودگاه‌های کیش و خلیج‌فارس، برگزاری دوره آموزشی اطفا حریق و آشنایی با خاموش کننده‌های دستی جهت ارگان‌های مستقر و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در فرودگاه آبادان از آن جمله‌اند.



:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت